ADN-ul mărcii
Aflați cum STIHL facilitează lucrul cu și în natură de peste 95 de ani prin intermediul utilajelor revoluționare.
08.05.2024
DESCRIERE SCURTĂ STIHL
Grupul STIHL dezvoltă, produce și comercializează utilaje cu motor pentru silvicultură și agricultură, precum și pentru întreținerea peisajului, industria construcțiilor și proprietarii de grădini private. Soluțiile și serviciile digitale completează gama noastră largă de produse. Produsele STIHL sunt comercializate, în principiu, prin intermediul magazinelor specializate în furnizarea de servicii – cu 42 de sucursale de vînzare și de marketing proprii, aproximativ 120 de importatori și peste 55.000 de distribuitori în peste 160 de țări. În plus, STIHL are magazine online proprii, care vor fi extinse la nivel internațional în următorii ani.
STIHL are propriile fabrici de producţie în șapte țări din întreaga lume: Germania, SUA, Brazilia, Elveția, Austria, China și Filipine.
STIHL este cea mai bine vândută marcă de motoferăstraie din lume din 1971. Compania a fost înființată în 1926 și are sediul central în Waiblingen, lângă Stuttgart.
„A facilita oamenilor lucrul cu și în natură.”
Andreas Stihl, fondatorul companiei
Spirit de pionierat de peste 95 de ani
Totul începe în 1926: Andreas Stihl își înființează compania și dezvoltă primul său motoferăstrău. Această invenție va revoluționa munca forestieră, iar STIHL va deveni lider mondial de piață și în domeniul tehnologiei. Secretul succesului până în prezent? Dezvoltarea de inovații tot mai revoluționare cu spiritul de pionierat al fondatorului companiei noastre. De exemplu, cu tehnologia acumulatorilor, soluții digitale, robotică și inteligență artificială. Lucrăm cu pasiune la acest lucru cu scopul de a ne dezvolta în permanență. Totul pentru a le facilita clienților noștri lucrul cu și în natură.
Valorile care ne unesc la nivel mondial
La STIHL lucrează oameni din întreaga lume. De aceea, este important pentru noi să trăim valori care ne unesc dincolo de granițele naționale și care ne determină acțiunile. Pentru că numai cei care se dezvoltă în permanență și își aliniază compania la principii durabile se vor bucura de un succes durabil. Noi, în calitate de întreprindere de familie, suntem convinși de acest lucru. Iar această afirmație se reflectă în cultura noastră corporativă și în valorile noastre. La fel ca și compania, valorile noastre au crescut și sunt trăite și dezvoltate zi de zi.
Dorim să ne convingem clienții din nou și din nou cu calitatea de top a utilajelor și a serviciilor noastre. Obiectivul nostru: persoanele care cumpără produse STIHL nu trebuie să fie doar satisfăcute, ci și entuziasmate de STIHL. Împreună cu magazinele specializate, construim relații durabile cu clienții. Activitățile noastre au ca scop crearea unei legături apropiate, personale și emoționale între clienții finali și marcă. Fiecare utilaj este la fel de bun ca și serviciile sale. De aceea, oferim soluții cuprinzătoare și excepționale de servicii pentru piață prin intermediul magazinelor specializate.
Piețele globale oferă potențial de creștere, dar și loc pentru mai multă concurență. Ambele necesită un nivel ridicat de agilitate din partea STIHL. Dorim să fim liderul mondial de marcă din domeniul nostru și să ne extindem în continuare poziția pe piața globală. În acest scop, creăm standarde globale și sinergii în toate etapele lanțului valoric, fiind în același timp aproape de nevoile locale ale piețelor noastre. Rețeaua globală de vânzări și rețeaua internațională de producție reprezintă baza succesului STIHL. Urmărim o politică de amplasare echilibrată și producem peste tot în lume la cele mai înalte standarde de producție și calitate.
În calitate de întreprindere de familie, STIHL are o responsabilitate specială față de oameni și natură. Din acest motiv, unul dintre principiile noastre de bază este siguranța maximă în muncă și a produselor. Respectăm resursele naturii prin procese și produse eficiente și sustenabile. Menținem un parteneriat pe termen lung cu magazinele specializate, furnizorii și partenerii noștri de afaceri. Fiecare acțiune este ghidată de valori de bază, cum ar fi sinceritatea, respectarea legilor și corectitudinea. Susținem o cultură corporativă deschisă și de încredere și promovăm gândirea antreprenorială și acțiunile independente.
Dorim să stabilim standarde în domeniul tehnologiei și al inovației. În acest scop, promovăm dezvoltarea de produse și servicii inovatoare. Motivația noastră interioară este o cultură puternică a inovației care utilizează cele mai noi tehnologii, procese și cunoștințe de piață în toate domeniile companiei. Prin utilizarea tehnologiilor digitale, ne propunem să fim lideri cu utilajele și serviciile noastre și în contactul cu clienții și să deschidem noi modele de afaceri și oportunități de vânzări. Același lucru este valabil și în ceea ce privește interconectarea digitală dintre om, utilaj și produs.
STIHL este sinonimă cu calitatea de top astăzi și în viitor. Acest lucru constituie baza pentru succesul pe piață și creșterea profitabilă și ne asigură independența antreprenorială pe termen lung. Un grad ridicat de orientare spre performanță de-a lungul întregului lanț valoric reprezintă o condiție prealabilă pentru aceasta. Prin condiții optime și o conducere pe bază de parteneriat, le permitem angajaților noștri să-și dezvolte pe deplin performanțele pentru a-și îndeplini angajamentul privind calitatea față de clienți în fiecare domeniu al companiei. În calitate de angajator atractiv, găsim și promovăm talentele.
SUCCESUL STIHL ÎN CIFRE
Grupul STIHL a realizat o cifră de afaceri record de 5,5 miliarde de euro în 2022. Aceasta corespunde unei creșteri de 8,6 % față de anul precedent. Ponderea cifrei de afaceri care nu a fost generată Germania este de 90 %. Tendința de orientare spre utilajele cu acumulator a continuat. Grupul STIHL a înregistrat o ușoară scădere în segmentul pe benzină.
CREȘTERE DIN RESURSE PROPRII
Structura de capital a grupului de companii rămâne foarte solidă, având o cotă ridicată de capital propriu de 60 %. Acest lucru înseamnă că STIHL poate finanța în continuare investițiile din propriile fonduri lichide. Ca și în anii precedenți, investițiile au fost semnificativ mai mari decât amortizarea. Evoluția pozitivă a afacerii a dus la o creștere a forței de muncă cu 2,3 % până la 20.552 de angajați la nivel mondial (data de referință: 31 decembrie 2022). Mai multe informații despre anul fiscal 2022 sunt disponibile în Raportul anual STIHL și în Raportul anual online.